CURSOS CLUB9

Cursos de Solidaritat i Cooperació Internacional 2013 – 2017

La SDRCA té a la vostra disposició més de 80 cursos de solidaritat i cooperació internacional al vostre abast.

Aquests cursos els imparteixen més de 70 professors titulats universitaris.

Els cursos es fan en 6 llengües: anglès, àrab, castellà, català, francès i portuguès. Les llengües administratives dels cursos són: anglès, castellà, català i francès.

Aquest projecte està pensat per a un mínim de 4 anys (2013 / 2017) amb continguts de creixent nivell acadèmic, però pràctics. Els cursos són en general de 120 h lectives a distribuir fins a tres trimestres segons la tipologia de cada curs.

Els cursos s’imparteixen mitjançant teleformació, utilitzant la plataforma Moodle: AULA AUSIÀS MARCH.

Cos docent

Alberto Capilla Jiménez (Barcelona), Ana Isabel Pajero Alonso (Elx), Ana Maria Garrido Fernández-Medina (València), Anna Bonet Fiol (Barcelona), Anna Fernàndez Gómez (Barcelona), Antonio Javier Ariza Martín (Palma), Araceli Bayán Sánchez (Sabadell), Beatriz Sánchez Ropero (Sevilla), Belén Álvarez Castro (Palma), Carmen Catalán Cardona (Palma), Catalina Escandell Bonnín (Palma), Cristina Canet Moya (Palma), Cristina Mansanet i Vercher (València), Cristina Miró Bonnín (Palma), Cristina Navarro Toboso (Bétera), Charo Guerrero (Barcelona), Christelle Yagang (Lleida), Elisenda Homs González (Sabadell), Enric Ruiz Gil (Barcelona), Esther Saborido Vilardell (Sabadell), Francesc Carbonell Company (Palma), Gal•la Martínez i Serena (Alzira), Guillem Rocafull Márquez (Barcelona), Hermínia Delgado (Barcelona), Hermínia Nubiola Muck (Sant Pere de Ribes), Ignasi Coromina Nualart (Barcelona), Irene Zurrón Servera (Palma), Javier Huerta Arocas (Requena), Jean Paul Mbia (Yaünde), Joan Florit Amengual (Palma), Joaquima Salom Iglesias (Barcelona), José Antonio Alonso Navarro (Asunción), José Luis Maestro Coronas (Barcelona), Juan Manuel Alonso Gutiérrez (Barcelona), Judit Casanova Panisello (Deltebre), Lorraine Mbessa Ndzana (Lleida), Luis Vila Sánchez (Palma), Luz Adriana Hincapié Vélez (Palma), Manuela Rojas Santiago (Las Gabias), María del Mar García García (Puçol), Maria Incoronata Colantuono, (Barcelona), Marisa Mundina García (Barcelona), Marta López Banyuls (València), Marta Teixidó Lambea (Barcelona), Marta Valero López (Mataró), Marta Vicente (Barcelona), Mercedes Mora Muñiz (Palma), Mónica Gassó Hernández (València), Noli Ensenyat Ruiz (Palma), Presides Mumbua Kakui (Palma), Salim Medjerab, (Vilanova i la Geltrú), Sílvia Catasús Asenjo (Vilafranca del Penedès), Víctor Gómez Jiménez (Barcelona), Xavier Muñoz-Torrent (Barcelona), Yolanda De la Hera (Sabadell)

Qui som?

L’ASSOCIACIÓ SDRCA (Societat per a la Difusió de les Realitats Culturals Africanes) es va fundar el 13 de gener de 2006 com a conseqüència de les activitats dels qui serien els seus socis, des de 2002.

La SDRCA ha estat declarada d’Utilitat Pública pel Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya (18 de setembre de 2012) i exempta d’IVA per l’Agència Tributària de Letamendi (Barcelona, 1 de febrer de 2012). La SDRCA està acollida al règim tributari especial definit per la Llei 49/2002 de l’1 d’octubre de 2012.

La SDRCA és Entitat Organitzadora de Fundación Tripartita (Madrid, 20 de març de 2013).

Les hipòtesis de treball de la SDRCA són: 1) la informació condueix a la participació, que amb més informació duu a la cooperació, i 2) el foment del comerç a Àfrica així com el foment de l’educació indueixen una millor assistència sanitària en països africans (CONVERGIM?).

En aquest espai de cooperació la SDRCA s’ha dotat de 4 grups de treball, essent el CLUB9@SDRCA qui s’encarrega del foment de l’educació en benefici de països africans. Aquest club ha captat l’interès d’altres entitats tant nacionals com locals africanes:

  1. Associação Caué – Amigos de São Tomé e Príncipe,
  2. Association Camerounaise pour la Valorisation des Réalités Culturelles (ACVRC, Yaoundé / Camerun – Lleida),
  3. SAVE the GAMBIAN ORPHANS (Jirong / Gàmbia – Sant Pere de Ribes),
  4. SIRANASA (Dakar / Senegal),

Què fem?

Entitat docent: ASSOCIACIÓ SDRCA

(Societat per a la Difusió de les Realitats Culturals Africanes) – NIF: G64126311

Persona de contacte: Dr. Josep Juanbaró

Adreça postal: Nicaragua 139A, 3r, 1a, Les Corts, 08029 Barcelona

Adreça electrònica: info@jmnanswers.es

Telèfon: 93 430 4134

www.sdrca.es

Projecte: BARCELONA, DRASSANES PER ÀFRICA®

Objectius: foment de la cooperació internacional seguint els principis del codesenvolupament

Beneficiaris: formen part de 3 públics:

  1. alumnat nacional
  2. alumnat immigrat
  3. alumnat africà que resideix en països africans

Perfil de l’alumnat

Tot i que els cursos són de caràcter acadèmic, no necessiten d’acreditacions prèvies perquè cada alumne haurà de valorar si podrà assumir el procés propi de la corresponent titulació. Els cursos que es facin a l’Àfrica es regiran per un sistema de tutoria.

Duració dels cursos

Els cursos són de tres trimestres.

La duració del projecte és de 48 mesos.

Cost dels cursos

Aquests cursos d’ensenyament a distància són de caràcter pràctic, però acadèmic. Es faciliten en anglès, àrab, castellà, català, francès i portuguès. El contingut sempre és el mateix allí on es facin. Només en varia el preu total, que és el de la matrícula: a) 168,00€ / curs a casa nostra, b) 20,00€ / curs en països africans, per raons de nivell de vida.

Són cursos de solidaritat per raó doble: els estudiants residents a casa nostra subvencionen amb llur matrícula els cursos que fan els estudiants residents en països africans. Tots els cursos estan encarats a la cooperació internacional entre les dues ribes de la Mediterrània.

Formes de pagament:

  1. PayPal (webs SDRCA)
  2. Targeta bancària (PayPal o presencial)
  3. Transferència bancària

BARCELONA, DRASSANES PER ÀFRICA®

La SDRCA és un grup de comunicació en el sentit més ampli (2006), dedicat a la cooperació internacional (2009). BARCELONA, DRASSANES PER ÀFRICAÒ és el nom amb què s’encapçalen totes les activitats de l’associació.

La SDRCA ha ideat, dissenyat, desenvolupat els 6 webs que avui explota com a plataformes de premsa digital, àFricaTV i canals de participació. La SDRCA és llibreria alhora que editora de llibres (6) i videodiscos (3), tots de producció pròpia.

Quant a canals de participació, la SDRCA explota el Mercat Internacional de Ciència i Tecnologia i el programa CONVERGIM?

L’objectiu que persegueix la SDRCA és, tant des dels propis mitjans com des de la inducció a d’altres entitats, augmentar l’esperança de vida al néixer de l’africà estàndard perquè no arriba als 51 anys,

Al costat de tots els mitjans dedicats a l’Àfrica i als africans, el CLUB9@SDRCA posa a disposició de tota persona interessada més de 90 cursos d’ensenyament mitjançant teleformació.

Aquests cursos, junt amb la projecció del comerç a Àfrica (tal com fa el CLUB41@SDRCA), poden induir a una millor assistència sanitària. Són justament aquestes tres variables les que defineixen l’Índex de Desenvolupament Humà acceptat per les Nacions Unides.

grafics

 

Els cursos estan classificats en les següents àrees de coneixement :
 
  • Escriptura creativa
  • Història contemporània i Cinema
  • Historia de la literatura anglesa a través de la traducción
  • Història de la música
  • Història de la música a l’Edat Mitjana
  • Història de la música africana moderna
  • Història del cinema
  • Iniciació a la interpretació de la música africana moderna
  • Introducció al llenguatge musical
  • Redacció
  • Ritual i música a les Mitúrgies cristianes d’Àfrica i de l’Orient Mitjà
  • Administració d’empreses
  • Anàlisi de resultats (balanços)
  • Anàlisi mitjançant ràtios
  • Comerç amb Àfrica
  • Comptabilitat avançada
  • Comptabilitat bàsica
  • Cooperació internacional
  • Cooperació internacional per al desenvolupament
  • Costos d’empresa
  • Direcció i lideratge (coaching executiu)
  • Direcció estratègica
  • Dret internacional dels Drets Humans
  • Dret laboral
  • Economia empresarial
  • Economies i estratègies de la insularitat a l’Àfrica
  • Fiscalitat de l’empresa
  • Gènere i codesenvolupament
  • Gestió de recursos humans
  • Història econòmica
  • Igualtat de gènere en projectes de cooperació
  • Responsabilitat social corporativa
  • Seguretat social
  • Tipus de valoració d’inversions
  • Acció tutorial
  • Aspectes bàsics per a una programació curricular per competències
  • Cultura catalana
  • Currículum i competències
  • Disseny de materials educatius
  • Educació i multiculturalitat
  • Educació inclusiva
  • Educació infantil
  • Educació reglada
  • Educació sanitària i nutrició
  • Educació social
  • Formació ocupacional
  • Organització i acció tutorial per a la diversitat
  • Orientació professional
  • Pedagogia
  • El món, punts claus
  • Feminisme (gènere)
  • Geografia de la percepció
  • Geografia del transport
  • Geografia del turisme
  • Gestió de projectes socials
  • Història contemporània de Catalunya
  • Història d’Àfrica
  • Història d’Espanya dels s. XIX i XX
  • Migracions, estrangeria i asil
  • Món àrab, nord d’Àfrica i Marroc
  • Organitzacions internacionals
  • Recerca i acció social en context europeu
  • Sociologia
  • Sociologia de la vida quotidiana en un món globalitzat
  • Business English
  • Literatura catalana
  • Literatura espanyola
  • Llengua anglesa
  • Llengua àrab
  • Llengua castellana
  • Llengua catalana
  • Llengua francesa
  • Llengua italiana
  • Llengua portuguesa
  • Lletres
  • Ajut humanitari
  • Alimentació saludable
  • Anglès aplicat a la medicina i a la infermeria
  • Cuina per fer front a la crisi
  • Geriatria i Gerontologia
  • Introducció a la psicoanàlisi
  • Psicologia
  • Reconducció de la violència de gènere
  • Reconducció de la violència, el crim i l’abús
  • Tècniques de relaxació
  • Treball social
  • Agronomia i alimentació
  • Avicultura (carn i ous)
  • Bovicultura (carn i llet)
  • Com elaborar i fer un diagnòstic socioeconòmic d’una regió
  • Competència digital
  • Habilitats socials i Comunicació
  • Introducció als Sistemes d’Informació Geogràfica (SIG)
  • Logística
  • Metodologies d’aprenentatge del s. XXI
  • Peritatge psicològic i forense
  • Planificació de proyectes segons l’enfocament del marc lògic (EML)
  • Planificació i gestió del comerç global
  • Planificació i gestió del desenvolupament local
  • Traducció d’anglès a espanyol (curs general)
 

CatalàEspanyolFrancèsAnglèsPortuguèsÀrab

No dubteu a posar-vos en contacte amb nosaltres per qualsevol dubte o comentari.

logo_ajunt_bcn

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies